Zimní sporty, které vás dostanou (ven)

18. července 2011 v 15:01 | Dieta |  Cvičení
I když nás to v zimě ven příliš netáhne a člověk má tendenci být spíše někde v teple a lenošit, existuje mnoho důvodů, proč vyrazit ven a rozhýbat svoje tělo. Alespoň jeden ze zimních sportů určitě chytne i vás.

Bruslení

Za 30 minut spálíte 200 kcal
I když je v současné době hitem především "letní" verze bruslení, tzv.
inlajny, bruslení na ledu má prakticky stejné účinky. Zpevňuje hýždě, stehna i boky, navíc oproti běhu nezatěžuje klouby ani páteř. Aby mělo bruslení opravdu již zmiňovaný efekt, je třeba bruslit relativně delší dobu (minimálně půl hodiny) a s určitou rychlostí. Více než na piruety se tedy soustřeďte na techniku jízdy a dbejte také na bezpečnost. Raději než na zamrzlém rybníku bruslete na zimním stadionu, kde eliminujete alespoň pád do ledové vody.

Sjezdové lyžování

Za 30 minut spálíte 150 kcal
Na rozdíl od běžeckého lyžování vzniklo sjezdové lyžování vyloženě jako druh zimní zábavy. Výdej energie u sjezdového lyžování dost závisí na tom, na jakém terénu a jak rychle lyžujete. Pokud byste si chtěli počítat spálené kalorie, je důležité si uvědomit, jaký čas strávíte opravdu lyžováním a jak dlouho stojíte ve frontě či jedete na vleku nebo lanovkou. Čím rychleji lyžujete a čím těžší je terén, tím více energie vydáte. Při sjezdovém lyžování také posilujete srdce, ze svalů hlavně hýždě a nohy. Je velmi pravděpodobné, že první den na sjezdovce budete cítit nejen stehna a zadeček, ale také lýtka, která jsou namáhána v přezkáčích.

Běžecké lyžování

Za 30 minut spálíte 240 kcal
Běžecké lyžování je jedním z nejnáročnějších aerobních sportů, při kterém se ale velmi dobře hubne. Při jízdě na běžkách posilujete nejen činnost srdce, ale také velké svalové skupiny - nohy, hýždě, záda, paže i hrudník. Pokud jste dlouho neběžkovali, nepřehánějte to hned na začátku s obtížným terénem. Namožené svaly by vás mohly na dlouho odradit od dalšího sportování. Pečlivě vybírejte také oblečení. Ideální je funkční, které dobře saje pot, ale zároveň tělo ochrání před chladem a větrem. A ani na běžkách nezapomeňte na sportovní sluneční brýle.

Snowboarding

Za 30 minut spálíte 210 kcal
Mnohem mladší sport než lyžování, ale i tak mu už propadlo obrovské množství stávajících i bývalých lyžařů, ale také lidí, kteří se zimním sportům nikdy nevěnovali. Nejlépe jde těm, kteří mají zkušenost se skateboardingem nebo surfováním. Intenzivně při něm pracují hluboké břišní i zádové svaly, stehna i zadeček. Množství spálených kalorií je stejně jako u lyžování závislé na rychlosti jízdy, obtížnosti terénu i času stráveném skutečně na svahu.

Sáňkování

Za 30 minut spálíte 170 kcal
Ať už budete sáňkovat na opravdových sáňkách, nebo "jen" bobovat, jezdit na pekáči apod., smysl a účel této zábavy je vždy stejný. Jízda po sněhu ze svahu dolů a pak - jako daň za skvělou jízdu - také výšlap nebo výběh do kopce nahoru. Čím rychleji se nahoru dostanete, tím více jízd stihnete a zároveň si dáte pěkně do těla. Procvičíte tak nejen nohy a srdíčko, ale při balancování na sáňkách i břišní a zádové svaly.

Curling

Za 30 minut spálíte 135 kcal
Že vám curling nic neříká? Je to možné, ale pravděpodobnější je, že jste už curlingové utkání viděli v televizi, ale nevěděli jste, že jde právě o curling.
Curling (česky nepřesně lední metaná) je týmový sport, ve kterém se hráči snaží dopravit po ledu své kameny co nejpřesněji do vyznačeného prostoru. Curling můžete vyzkoušet, i když s ním žádné zkušenosti nemáte. Zabrat dostane celé tělo - paže, záda, stehna i bříško. Nezapomeňte proto na důkladný strečink především po "zápase".

Ledolezení

Za 30 minut spálíte 140 kcal
Pokud na jaře a v létě rádi lezete po skalách a hledáte nové výzvy, zkuste ledolezení neboli lezení po ledových stěnách (umělých i přírodních). Jde však o sport spíše pro adrenalinové povahy a rozhodně není příliš bezpečný.
Naprosto nezbytná je ochranná helma, tenké, ale dobré rukavice, a především dobrý a zkušený trenér, který vám vysvětlí co a jak. Při prvním "výlezu" se doporučuje vybrat si stěnu vhodnou pro začátečníky a podstatné je pochopit techniku jištění. Procvičíte při tom svaly celého těla, ale spíše než na hubnutí je tento sport vhodný na zpevnění svalů a tvarování postavy.
***
Věděli jste, že……i po zimních sportech je důležitá relaxace? Krásně vás uvolní sauna, vířivka nebo masáž.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Jak se ti líbí moje stránky?

Super:-)
Dobrý...
Nic extra...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama