Skoky na trampolíně

18. července 2011 v 18:17 | Dieta |  Cvičení
S netradičními sporty jakoby se v poslední době roztrhl pytel. Čím více zábavného adrenalinu, tím větší poptávka. Ideálně, pokud se člověk navíc trochu zapotí, posílí, unaví a hlavně naučí něco nového a neotřelého. A přesně to přináší skoky na trampolíně.

Skoky na tramplíně nejsou jen pro holky

Pokud máte představu, že je skákání na tramplíně holčičí sport a že normální chlap by se do upnutých tepláků neoblékl, natož aby se snažil o krkolomnou estetickou gymnastiku ve vzduchu, nemáte úplně pravdu. Na trampolíně je nejúžasnější právě to, že je vhodná pro všechny věkové kategorie, nezávisle na výkonnosti nebo dokonce pohlaví.
Začít se dá jednoduše kdykoli, stačí sebrat odvahu, stoupnout si na "plachtu" a poprvé se odrazit. Nikdo vás nebude nutit skákat rovnou trojné salto s pěti vruty. Začíná se zlehka, postupně a podle promyšlené metodiky. Přestože jako každá činnost, kterou někdo umí, působí snadně a zvládnutelně, i na trampolíně platí, že zdání může klamat. Zkoordinovat a zpevnit vlastní tělo při prvních, i když jen půlmetrových přímých výskocích ( bez salt a vrutů), se správným dopadem na kříž uprostřed plachty, vám může klidně zabrat celou první tréninkovou hodinu.

Co se dá na trampolíně dělat?

Ve chvíli, kdy vaše série odraz-zpevnit-dopad začne být jistější, přichází na řadu obtížnější cviky jako: skrčka, roznožka, skoky do sedu, na břicho, záda, do psa (lidově řečeno na všechny čtyři) a jejich různé kombinace. Pokračuje se pak přidáváním výšky, složitosti, rotováním vertikálním i horizontálním, právě až ke zmíněným akrobatickým lahůdkám, které předvádějí světoví závodníci. Od roku 2000 už je můžeme sledovat i při přenosech z Olympijských her.
Může to možná znít strašidelně, ale ve skutečnosti je to čistý a nenásilný návrat do dětství. Při skákání si nevědomky zpevňujete komplexně vnější i vnitřní svalstvo po celém těle, učíte se orientovat v prostoru, a co je asi nejpozitivnější, vyplavíte endorfiny a psychicky se zrelaxujete. Možná dokonce tak, že se nebudete moci dočkat, až si zalétáte příště a zkusíte zas něco těžšího.

Kdo může skákat na trampolíně?

Kdokoliv, kdo se na to fyzicky cítí. Malé děti se vyřádí a unaví, aniž si vlastně všimnou, že sportují. Pro ně je to prostě hopsání, létání a velká legrace. A to se vlastně dá vztáhnout i na děti větší a největší, pokud v sobě stále mají chuť si hrát. A nezáleží na tom, jestli chcete jednou závodit nebo se jen přijít příležitostně pobavit.

Proč právě trampolína?

Protože je to zábava, při které se bezděčně posiluje vnitřní svalstvo, získává se orientace ve vzduchu a koordinace pohybů. Skoky na trampolíně jsou i výborným doplňkovým tréninkem pro jiné sporty jako jsou například skoky do vody, akrobacie na lyžích nebo na snowboardu , využívá se však i při rehabilitačních cvičeních.

Jak vypadá trénink a co je k němu potřeba

Důležité je se nejdříve zahřát, protáhnout a lehce se rozeskákat. Tréninky probíhají v menších skupinkách za dohledu lektora, při dodržování bezpečnostních opatření a s ohledem na individuální potřeby každého. Skáče se v krátkých časových úsecích, po kterých se "účastníci hopsajícího provozu" plynule střídají. Přijďte nejlépe v nepříliš volném oblečení, s dlouhými rukávy i zakrytými koleny, v ponožkách nebo v dostatečně měkkých gymnastických cvičkách/botičkách/piškotech a pokud možno se staženými vlasy.
Pokud vás skákání na trampolínách zaujalo, a chtěli byste si trampolínu pořídit domů, taktrampolína - eshop nabízí jejich prodej.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Jak se ti líbí moje stránky?

Super:-)
Dobrý...
Nic extra...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama