Po Vánocích ani deko navíc!

18. července 2011 v 13:20 | Dieta |  Tipy a triky při hubnutí
Až si na Tři krále stoupnete na váhu, nemusí ukazovat ani o gram více než na začátku prosince. Předsudek, že jsou Vánoce nejkaloričtějším svátkem v roce, pro vás letos nemusí platit. Stačí jen následovat pár chytrých triků.

1. Předvánoční úklid místo tělocviku

Nudný vánoční úklid můžete proměnit v zábavné cvičení, díky kterému ušetříte za posilovnu. Během půlhodinového luxování spálíte 75-125 kalorií, hodinka utírání prachu obnáší 175 spálených kalorií a při intenzivním vytírání to může být až 210 kalorií. Je ale velmi důležité, abyste pracovali rychle, například úklid středně veliké koupelny by neměl trvat déle než dvacet minut. Abyste dosáhli kýžené rychlosti, pusťte si k práci rychlou rytmickou hudbu. A tady jsou další tipy, jak zintenzivnit účinky úklidu na maximum. Při luxování se snažte co nejméně krčit nohy v kolenou, tak totiž lépe protáhnete svaly na stehnech.
Dveře umývejte ve velkých kruzích seshora dolů, abyste procvičili paže.
Při úklidu vyšších poliček maximálně využívejte žebřík, budete při tom provádět podobné pohyby jako při step aerobiku. Když umýváte nádobí nebo utíráte prach, snažte se vypnout prsní svaly, vyhnete se tak tomu, že byste se zbytečně hrbili. Kratší úklid doplňte aerobním cvičením tak, aby pohyb trval celkově hodinu. Právě tento časový úsek je totiž z hlediska hubnutí nejeefektivnější.

2. Dietní dárečky

Obdarovávají vás vaši přátelé pravidelně krémovými likéry či obřími bonboniérami? Včas jim naznačte, že byste raději dostali dárek, který vás podpoří ve zdravém životním stylu.
Místo láhve kalorického alkoholu na vás pak bude pod stromečkem čekat láhev s panenským olivovým olejem či s kvalitním balzamikovým octem, které si pak můžete přidávat do superzdravých salátů. A místo čokolády, která by se spolehlivě usadila ve vašich sedacích partiích, si nechte nadělit DVD se cvičením, sportovní oblečení či raketu na squash. Anebo uspořádejte se svými přáteli vánoční párty, na kterou každý donese dárek pro nejbližší dětský domov či hospic. Vyhnete se kalorickým bombám a navíc uděláte něco pro druhé.

3. Aktivní advent

Naplánujte si na adventní období spoustu aktivit, abyste měli co nejméně času na uzobávání cukroví.
Například při bruslení si užijete zimní atmosféru, a navíc spálíte 400 kalorií za hodinu. Namísto procházek do přírody, kterým už nepřeje počasí, zaveďte jako rodinnou tradici návštěvy klasických vánočních trhů, kde se můžete zahřát nízkokalorickými pečenými kaštany. Kromě těch českých stojí za návštěvu trhy v Drážďanech, ve Vídni či v Norimberku. Namísto čokoládových adventních kalendářů, které vás naladí na mlsání, si pořiďte adventní kalendář s pytlíky čaje, které obnášejí nulu kalorií. Vánoční tradice zůstane zachována a vy nepřiberete ani deko.

4. Vánoční večírky

Na vánočním večírku přistupujte k jídlu s rozmyslem a mějte na paměti, že nemá smysl přejídat se pár dní před legálními vánočními hody. Volte drůbeží maso bez kůžičky, uzeného lososa, libovou šunku, hovězí či krůtí maso. Ideální přílohou je zelenina, ale nemusíte se bát ani kuskusu či lehkých zeleninových salátů. Co se alkoholu týče, nechte si nalít vinný střik. Tvrdý alkohol je nejen kalorický, ale navíc povzbuzuje chuť k jídlu. Je ale jedna součást vánočních večírků, ve které se omezovat nemusíte - tanec. Vrhněte se na taneční parket a pokuste se tam strávit co nejvíc času. Tanec je totiž v podstatě účinné kardiocvičení, při němž si protáhnete prakticky všechny svaly v těle.

5. Nákupní horečka

Vánoce jsou nejen svátky klidu a míru, ale snad ještě více svátky nakupování. Ani předvánoční nákupní horečka ale nemusí znamenat jen stres. Vždyť při průměrné nákupní pochůzce ujdete zhruba tři kilometry a spálíte 200 kalorií. Když budete používat schody, a schválně zaparkujete dále od obchodu, bude váš energetický výdej vyšší. Hlad, který se během potulování mezi regály zákonitě ozve, by ale mohl zničit veškeré pozitivní účinky vycházky za nákupy. Vždyť vánoční štoly a cukroví ve výlohách pekařství vyhlížejí tak lákavě… Raději vyrážejte na lov vánočních dárků vyzbrojeni celozrnným sendvičem, který vás ochrání před neuváženým mlsáním.

6. U štědrovečerní tabule

Nejste-li vášnivými milovníky tradic, můžete klasické vánoční menu obměnit podle libosti. Buď zachovejte tradiční jídla, ale připravte je zdravěji (například dušený kapr nebo letní bramborový salát či přírodní řízek), anebo se inspirujte u kuchyně jiných národů. Po americkém vzoru můžete ochutnat pečené krůtí maso, které obsahuje pouze 120 kalorií na 100 gramů, nebo si stejně jako naši němečtí sousedé připravit pečenou husu.
Ta má sice 250 kalorií na 100 gramů, ale to je pořád ještě lepší skóre než u vepřového řízku. Máte-li malé děti anebo lpíte na českých tradicích, nebojte se smaženého kapra s bramborovým salátem. Mnoho lidí si myslí, že jsou o Vánocích pouze dvě cesty - bezhlavě se přejídat, nebo držet hladovku. Ve skutečnosti stačí naložit si na talíř běžnou porci, a pak si pomalu vychutnávat každé sousto. Na základě jedné kaloričtější večeře nijak dramaticky nepřiberete. A to vám můžeme zaručit.

Věděli jste, že… …hádka s partnerem o svátcích může zapříčinit vaši touhu více jíst a tím i snadněji přibrat? Raději se nehádejte, ať se nemusíte vyhýbat cukroví.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Jak se ti líbí moje stránky?

Super:-)
Dobrý...
Nic extra...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama