Kranking

18. července 2011 v 15:14 | Dieta |  Cvičení
O krankingu jsem se poprvé doslechla asi před třemi lety, když jsem pročítala jeden americký fitness magazín. Spinning pro horní polovinu těla? Co to je za nesmysl, řekla jsem si tenkrát. Tehdy jsem netušila, že za pár let úplně změním názor.
Když jsem nedávno zjistila, že kranking je už i v Čechách, neváhala jsem ani vteřinu a vyrazila na ukázkovou lekci. Byla jsem velmi skeptická, ale zároveň i zvědavá, jak takový trénink vlastně probíhá. Ač mne klasický spinning příliš nebaví, protože je pro mě jednotvárný a nudný, kranking mi během první lekce doslova učaroval.

Štíhlé paže

Nový tréninkový program vymyslel sám autor spinning programu - Johnny G., který chtěl vytvořit aerobní trénink také pro horní polovinu těla. Většina kardiostrojů totiž zapojuje převážně dolní polovinu těla. Kranking na rozdíl od nich zlepšuje aerobní kapacitu a sílu paží, trupu a břišních svalů. Zároveň při něm spalujete velké množství kalorií.
Ač jde většinou o lekce skupinové, jde o cvičení plně individuální a každý si může regulovat intenzitu tréninku podle vlastních pocitů nebo srdeční frekvence. Také se zpevní vaše paže, zeštíhlejí a získají tvar.

Kranking a spinning

Hodina krankingu může vypadat různě a záleží v podstatě jen na lektorovi a fyzické zdatnosti klientů, jak hodinu postaví. Asi nejčastěji se setkáte s kombinovanou lekcí krankingu a spinningu, kdy půl hodiny "šlapete" rukama a pak se vystřídáte s druhou skupinou a jedete na kole. Zvládnout rovnou celou šedesátiminutovou lekci krankingu dá totiž pořádně zabrat i zkušenému sportovci.
Setkat se můžete i se samostatnou třicetinebo čtyřicetiminutovkou. Začíná se krátkým "rozjezdem" libovolným stylem na jednu až dvě písničky a pak již následuje hlavní část lekce, která může být zaměřená vyloženě na kardio, nebo je naopak silová. Zátěž si přidáváte pomocí utahováku na přední části kola.

Rychlost podle barev

Všichni účastníci mají zapůjčený měřič tepové frekvence, který je napojen na plazmovou obrazovku v čele sálu.
A tak mohou všichni lehce sledovat, ve kterém pásmu se aktuálně pohybují, a lektor podle toho řídí také celou lekci. Jednotlivá pásma jsou odlišená barevně, což celou komunikaci mezi lektorem a skupinou cvičících usnadňuje. Stačí říct - "pojedeme v zeleném pásmu " a všichni si pak již sami podle obrazovky hlídají, aby se pohybovali v tomto rozmezí.

Buďte v pohodě

Na první lekci nebudete potřebovat nic speciálního, ale přesto zde uvádíme seznam bodů, na které je třeba nezapomenout. Na svoji první lekci přijďte o něco dříve. Instruktor se vám bude plně věnovat, ať již jde o začátečnickou či další lekci. A nebojte se ptát! Není nutné mít žádné speciální oblečení, cvičte v tom, co je vám pohodlné a v čem se cítíte dobře.
Po celou dobu lekce nezapomeňte doplňovat tekutiny - ideální je voda nebo iontový nápoj. V první lekci se zaměřte na techniku a jednoduchost, intenzita by neměla být příliš vysoká. Uvidíte, že postupem času do vaší jízdy vstoupí plynulost a rytmus.

Záleží na instruktorovi

Stejně jako u jiných skupinových lekcí i u krankingu velmi záleží na instruktorovi a motivaci, kterou vám dokáže dodat. Vybírejte proto pečlivě a vždy zvolte jen lektora, který má oficiální osvědčení o vyškolení pro vedení lekcí krankingu. Jen ten vás provede hodinou tak, aby vás bavila, a zároveň jste během ní vydali ze sebe maximum.
Výhody krankingu:
* Kranking je skvělý spalovač kalorií.
* Kranking nezatěžuje kotníky, kolena, kyčle a dolní část zad.
* Kranking je plně využitelný i pro ty, kteří jsou odkázáni na invalidní vozík.
…kranking nezatěžuje kyčle a dolní část zad, a proto je vhodný pro těhotné ženy, které tak mohou bezstarostně cvičit?
KDE KRANKING VYZKOUŠÍTE? Brno - Spinning centrum ODC; www.odc.cz Praha -www.holmesplace.cz a www.im-fit.cz
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Jak se ti líbí moje stránky?

Super:-)
Dobrý...
Nic extra...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama