Kolik to má kalorií aneb Uzeniny pod dohledem

18. července 2011 v 18:51 | Dieta |  Kalorické tabulky
V případě konzumace uzenin platí, že negativa výrazně převyšují důvody pro jejich konzumaci. Musíte se jich však zříct úplně, když chcete zhubnout nebo dbáte na zdravou stravu, ale jejich chuti zkrátka nedokážete odolat? Dobrou zprávou je, že nemusíte. Je však třeba si vybírat pečlivě a jíst je skutečně jen občas.

Jak si vybrat uzeninu?

Především pečlivě čtěte složení a dívejte se na datum trvanlivosti. Šunka, u které výrobce slibuje, že vydrží v ledničce měsíc, asi nebude právě potravinou vhodnou pro vyznavače zdravého životního stylu. V případě většiny uzenin je největší problém s vysokým množstvím tuku (a cholesterolu) a soli. Není výjimkou, že salám, který se na první pohled tváří téměř jako libový, je z více než 75 % tvořen tukem.
Nejjednodušším vodítkem je vybírat si uzeniny drůbeží, ideálně krůtí nebo kuřecí šunku. Platí také, že čím větší podíl masa, tím lépe. Sledujte, co je ve výpisu složení na prvním místě - toho je ve výrobku nejvíce. Pokud se tedy dočtete, že v salámu, který si chcete dát ke svačině, je na prvním místě uveden vepřový tuk, nepůjde o svačinku právě dietní.
Kromě tuku a soli si hlídejte také množství použitých aditiv - ochucovadel, stabilizátorů apod. Vyskytují se dokonce i v šunce, která je označena jako "dětská"! Pokud se setkáte s uzeninou, která bude mít nápadně nízký obsah energie i tuku, vězte, že je s velkou pravděpodobností odlehčená vodou.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Jak se ti líbí moje stránky?

Super:-)
Dobrý...
Nic extra...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama